Després què els alumnes de 4t de Primària de l'escola on treballem, durant l'hora del pati, descobrissin que a l'estany de l'escola hi havia capgrossos, van interessar-se en saber més coses d'aquests.
A la tarda, durant l'hora de medi, els alumnes van fer una pregunta que deia: Quin tipus d'éssers vius són els que hi ha a l'estany de l'escola? Davant d'aquesta pregunta, la mestra va decidir sortir al pati per tal d'observar-los i fotografiar-los.
A l'hora de medi s’obrirà un debat sobre el que veiem a les fotografies de l'estany de l'escola. Un cop es van reunir tots els alumnes al voltant de l'estany, van començar a sorgir idees i la mestra va proposar al alumnes que s’apuntessin les preguntes a una llibreta al voltant d'aquells petits éssers vius, perquè després ho treballarien a l'aula.
A partir de les preguntes que els hi sorgeixen com ara:
- Per què n'hi ha de petits i grans?
- Per què els més grans tenen potes i els petits no?
- Si estan a l'aigua vol dir que són peixos?
- Per què tenen la cua tan llarga? I alguns tan curta?
- D'on surten?
- Per què viuen aquí?
- Quan creixen segueixen igual?
Després de posar en comú les preguntes, un dels alumnes va explicar a la resta que no era la primera vegada que veia aquests animalons. Ell va comentar que els veu a la piscina de casa seva a l'hibern quan l'aigua està bruta. Aquest alumne feia temps que se n'havia adonat d'aquest fet i li va preguntar al seu pare. Per aquest motiu ell li va explicar que s'anomenaven capgrossos i que aquests quan es feien grans es convertiren en granotes.
Un cop escoltada l'aportació d'aquest alumne van saber el nom d'aquests animals i que no sempre viuen en el mateix lloc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada