Com a cloenda d'aquest blog sobre el model d'ésser viu podem afirmar que el fet de viure aquesta experiència, ja sigui a l'aula com al seu entorn natural, fa que alumnes i mestre s'enriqueixin mutuament, la qual cosa ens ha aportat moltes maneres de poder treballar amb aquesta metodologia com a futurs mestres.
A més, el fet de llegir, interpretar i analitzar els documents de Iñaki Villanueva ens ha ajudat i ens ha enriquit per poder realitzar una observació-anàlisi el més real i correcta possible. També a saber conduir l'aprenentatge dels alumnes i guiar-los en la seva investigació.
Un altre aspecte que ens agradaria remarcar en aquesta cloenda és que, al tractar-se d'un treball diari d'observació i anàlisi, fa que els alumnes adoptin una rutina de treball cooperatiu, molt important per afrontar els reptes del futur. És important treballar cooperativament perquè els nens aprenguin junts i d'aquesta manera puguin seguir fent-ho al llarg de la vida.
També volem afegir que l'investiació ha estat fonamental durant la realització d'aquesta activitat, ja que únicament amb l'observació no n'hi ha prou i ens hem hagut de documentar, tant mestres com alumnes, utilitzant diferents fonts per aconseguir els coneixements.
Finalment, ens agradaria comentar que tots nosaltres ens sentim molt satisfets de la feina feta perquè considerem qu hem estat capaços de relacionar la teoria apresa a des de l'assignatura amb una possible unitat de programació a l'aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada