dissabte, 3 de novembre del 2012

El creixement


Després de tractar l'alimentació dels capgrossos, els nostres alumnes es van interessar en saber com afecta el menjar en el seu creixement.
Quan van anar a la bassa, ja es van fixar en què no tots els capgrossos eren de la mateixa mesura. Seguidament, vam posar en comú les observacions fetes, i vam arribar a la conclusió que aquests animals havien de seguir un procés de creixement, atès que ja sabien que sabien de convertir en granotes perquè el seu company els hi havia explicat anteriorment.
Un cop intuïda l'evolució dels capgrossos vam buscar informació per tal de verificar o refusar la seva idea. En la  documentació cercada van trobar una seqüència d'imatges molt representativa pel què fa el seu procés, per això van decidir anar a comparar aquestes imatges amb la realitat que ells estaven observant. El resultat va ser el següent:

                           
Fotos capgrossos de l'estany:








                                                                

Per tal d'aprofundir més en el seu coneixement els hi vam proposar fer una activitat plàstica, en què per grups havien de representar una etapa de creixement diferent amb plastilina i informar-se sobre aquesta per tal que després ho poguessin compartir amb la resta de companys. Amb això van conèixer perfectament el procés de creixement dels capgrossos.
Com que ja ho tenien interioritzat un dels alumnes va comentar que a casa seva tenia cucs de seda i que hi trobava molta relació amb els capgrossos, perquè ells també seguien un procés evolutiu per tal de convertir-se en papallones. A partir d'aquesta comparació els alumnes es van preguntar que si els cucs de seda feien crissalides per convertir-se en papallones, d'on sortien els capgrossos?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada